Mamy 9254 aktualnych szkoleń oraz 5264 firm szkoleniowych. Dziś dodano 0 szkoleń.

Innowacyjny sposób uczenia się języków obcych online - LingApp

Ucząc się języków obcych nikt nie jest w stanie zwolnić nas z poznania pewnego zakresu słownictwa. O ile niegramatyczne mówienie nie jest barierą w porozumiewaniu się, o tyle nawet tap madl muszą znać pewien zakres słownictwa. Biorąc pod uwagę kwestie naszych zainteresowań, specyficznych środowisk i branż, w których działamy warto też znać słowa dla nich specyficzne.

Brnąc dalej w kwestie zindywidualizowanej nauki, najlepiej byłoby się uczyć robiąc coś co lubimy, na przykład czytając swoje ulubione magazyny internetowe, blogi, książki i newsy. Od niedawna nic nie stoi na przeszkodzie. Nowy projekt edukacyjny o nazwie LingApp. Narzędzie pozwalające uczyć się słówek z naszych ulubionych tekstów.

Piotr Peszko: Miałem okazję bawić się LingApp już kilka miesięcy temu. Wiem o co chodzi i jak działa, ale wróćmy do samego początku, skąd pomysł?

Michał Dyrda (LingApp): Zatrudniłem kiedyś młodego człowieka - Przemka, programistę RoR. Pewnego razu przyszedł do mnie i powiedział że się nudzi i że ma pomysł. Opowiedział mi o nim, a ja na to, że to jest to czego potrzebuje i następnego dnia już pracowaliśmy nad rozwojem pomysłu i aplikacji. Ja przez całe życie uczyłem się ze swoich prostych programików do nauki słownictwa, jednak pomysł Przemka miał ręce i nogi, był przemyślany i innowacyjny. Postanowiliśmy zrobić to razem.

PP: Z tego co udało mi się zauważyć proces uczenia się wygląda tak: Czytam > Zaznaczam słówka, których nie znam > Uczę się > Sprawdzam, czy się nauczyłem. Po krótce na czym według Ciebie polega proces uczenia się języka obcego w Waszym serwisie?

MD: Zasada uczenia się jest taka jak opisałeś. W każdym z tych trzech etapów próbujemy jednak podejść trochę inaczej - szukamy efektywności. I tak w samym czytaniu tekstów - zwykle szkolna edukacja polega na pracy z tekstem zadanym przez nauczyciela (np. Jan pojechał do Londynu i zwiedza Big Bena) - uznaliśmy to za skrajną nudę. Ludzie czytają w internecie, poszukują informacji takiej która ich interesuje. Dlatego w Lingappie proponujemy dopisywanie się do wybranych przez nas feedów znanych i ciekawych stron (lub dodanie własnych). Czyli: czytamy to co nas interesuje, z dziedzin w których się rozwijamy.

Praca ze słowami - uznaliśmy że nasz użytkownik nie jest osobą początkującą - i że posiada motywację do czytania i pracy nad tekstem - kiedy napotyka jednak na słowo którego nie rozumie może po prostu najechać na nie myszką i sprawdzić tłumaczenie. Tu jednak również mamy ciekawą funkcjonalność zwiększającą efektywność . Przebadaliśmy statystycznie ogromną liczbę tekstów angielskich - chcieliśmy sprawdzić jakie słowa są najpopularniejsze w języku. I tu zaskoczenie - zgodnie z taką koncepcja efektywności (że powinniśmy uczyć się słów które są częściej używane) takie słowa jak dog, flower powinny być uczone w szkole na poziomie średnim - po prostu rzadko używamy tych słów, jednak system podręczników mówi nam że to jest właśnie podstawa. Człowiek poruszający się w internecie nie ma potrzeby znać słowa dog ale powinien znać znaczenie słów accces, register, content, insert ... - których statystycznie używamy dużo częściej.

Rozwijamy zatem funkcjonalność, która po pierwsze dostosowuje się - uczy się poziomu użytkownika - a po drugie podpowiada słowa, na które powinien zwrócić uwagę ponieważ są one często używane.

Powracając do czytania - zaznaczamy słowa których znaczenia nie rozumiemy i dodajemy je do własnego słownika (pewnego rodzaju schowka słów, które chcemy się nauczyć) - czyli użytkownik sam decyduje czego się uczy. Następnie - i to już trzeci aspekt nauczania linappa - użytkownik korzysta z systemu powtórek tych słów które są w jego osobistym słowniku. Tu stosujemy i mieszamy techniki pamięciowe, które również maja w efekcie przyspieszyć naukę - uczymy się częściej słów ważniejszych (z punktu widzenia naszej statystyki), stosujemy częstsze powtórki w obrębie pamięci krótkotrwałej i powtarzamy co jakiś czas słowo, które algorytm uznał za "nauczone". Inna jeszcze innowacją w obszarze powtórek jest to że możemy powtarzać słowa w różny sposób (w różnego rodzaju testów) może to być testy wyboru, może to być test pisowni, pracujemy również nad testem asocjacyjno-obrazkowym. Te różne rodzaje testów są dlatego że uznaliśmy, że każdy uczy się indywidualnie - jedni są wzrokowcami inni kinestetykami - dajemy im możliwość wyboru ulubionej metody.

Więcej na: www.blog.2edu.pl


Data publikacji: 2011-03-11
Strony: 1

Z e-learningu korzysta coraz więcej firm, "Energia nauki" dla uczniów z 20 szkół, Eksperci: dzieci powinny rozpoczynać naukę języków jak najwcześniej, Studencie, czas znaleźć pierwszą pracę, Asertywność, czyli walka o własne zdanie ,