Polska szkoła nie uczy myślenia a lekcje są nudne
Polska szkoła nie uczy myślenia a lekcje są nudne
Uczniowie nie potrafią kreatywnie myśleć, przedmioty ścisłe są zaniedbane, nie ma pieniędzy na pracownie i laboratoria - alarmują eksperci.
System oświaty w Polsce
Zamiast aktywnego myślenia szkoła uczy wiedzy szablonowej. Doświadczenia z chemii czy fizyki często zastępuje sucha teoria. A nowoczesne metody nauczania to w dużej mierze fikcja. Taka diagnoza z eksperckiego raportu Centrum Nauki Kopernik opublikowana została na dzień przed Świętem Edukacji Narodowej. Raport na zlecenie Centrum przygotowała pracownia badań i innowacji społecznych Stocznia. Badanie stawiało diagnozę, czy polskie szkoły uczą dobrze, ale też atrakcyjnie. Wyniki nie są najlepsze.
Dominuje sucha teoria
Zwłaszcza na lekcjach matematyki, fizyki i chemii. Na oświatę wciąż państwo wydaje za mało - skutek jest taki, że w szkołach brakuje odpowiednich pomocy dydaktycznych czy laboratoriów...
Czytaj więcej...