Mamy 8475 aktualnych szkoleń oraz 5280 firm szkoleniowych. Dziś dodano 6 szkoleń.

Projektowanie interakcji

Projektowanie interakcji

Tworzenie zapierających dech projektów umożliwiających użytkownikom pełną interakcję jest celem każdego twórcy specjalizującego się w tej dziedzinie.

Kluczem do sukcesu (na boku pozostawiając kwestie merytoryczne) jest po pierwsze (są przede wszystkim) spójna architektura informacyjna, atrakcyjna i dostępna strona wizualna oraz intuicyjna interakcja. Są to kluczowe elementy pozwalające osiągnąć wyznaczone cele edukacyjne.

Koniec jest początkiem

Projektując interakcje i układ graficzny obiektów edukacyjnych należy zacząć od ołówka i kartki. Pierwszym krokiem powinno być zaplanowanie na papierze, jak gotowy produkt będzie wyglądał. Należy to zrobić jeszcze zanim usiądziemy do komputera. Przyjęcie takiego sposobu realizacji pozwala określić precyzyjnie punkt wyjścia i punkt docelowy.
Przystępując do realizacji projektu należy naszkicować najważniejsze elementy, określić rodzaj interakcji z użytkownikiem i zastanowić się nad ich miejscem w ogólnej strukturze. Uzyskanie tych podstawowych informacji jeszcze przed rozpoczęciem prac produkcyjnych umożliwi też stosowanie alternatywnych rozwiązań, które mogą się pojawić w trakcie pracy.

Projektowanie jest proste

Stworzenie prototypu na papierze sprawia, że cel projektu dla całego zespołu jest jasny. Skutkuje to prostym i intuicyjnym przekazem informacji, co z kolei ma ogromny wpływ na to, jak użytkownicy będą korzystli z dobrodziejstw naszej pracy. Podstawowymi zasadami powinno być stosowanie znanej ikonografii (bazowanie na przedwiedzy) zamiast skomplikowanych etykiet przycisków, umieszczanie przejść pomiędzy poszczególnymi ekranami, stosowanie hot spotów(wyjaśnij, czytają nas, w założeniu, kompletni laicy) i list rozwijanych. Stosowanie takch rozwiązań zapewni użytkownikom wygodę korzystania ze stworzonego przez nas środowiska, gdyż będą mogli odszukać to, co ich interesuje w naturalny dla siebie sposób.

Najważniejszy jest użytkownik

Poznanie grupy docelowej odbiorców i przeanalizowanie ich specyficznych wymagań, zainteresowań oraz sposobu dostępu bardzo pomaga w rozplanowaniu projektu. Aby właściwie przeprowadzić projektowanie należy rozpisać scenariusze nawigacji i postępowania dla różnych, zidentyfikowanych uprzednio, grup odbiorców. Takie postępowanie pozwala znaleźć alternatywne sposoby zaspokojenia potrzeb edukacyjnych różnych użytkowników, które nie przyszły nam do głowy wcześniej.

Testuj i słuchaj

Jeśli tworzymy już projekt edukacyjny musimy go nieustannie testować. Niestety nie możemy tego dokonać sami. Idealnym, a jednocześnie jedynym właściwym sposobem sprawdzenia, czy nasz projekt rozwija się w dobrą stronę, jest testowanie go na użytkownikach w kluczowych etapach procesu produkcji. Warto zachęcać innych do wybróbowywania efektów naszej pracy i obserwować reakcje. Co najważniejsze, trzeba brać opinie użytkowników do serca i starać się, aby miały pozytywny wpływ na naszą pracę.

źródło: http://elearning-20.blogspot.com/


Data publikacji: 2009-10-08
Strony: 1

"Kształcenie dla przyszłości" - nauka i biznes są sobie potrzebne! , Uniwersytet Rolniczy w Krakowie otwiera Uniwersytet Trzeciego Wieku, Płynna nowoczesność i edukacja , Sondaż: według studentów i maturzystów studia w Polsce nie przygotowują do pracy zawodowej, Jak projektować reklamy w e-biznesie?,