Mamy 9635 aktualnych szkoleń oraz 5219 firm szkoleniowych. Dziś dodano 0 szkoleń.

Savoir vivre w biznesie

Każdy człowiek zawodowo czy prywatnie powinien zapoznać się i opanować zasady savoir vivre. Znajomość etykiety ma bardzo wymierne korzyści i po prostu się opłaca. Stanowi nasze ubezpieczeniem na wypadek błędów, które czasami mogą nas wiele kosztować. Pracownicy z nienagannymi manierami pozwolą nawiązać silne i długotrwałe więzi z klientami. Właściwy styl oraz wysoka kultura osobista są czynnikami decydującymi o karierze.

Savoir vivre w biznesie – podstawa sukcesu

Zasady postępowania, które są ogólnie przyjęte, akceptowane a wręcz wymagane w kontaktach są generalnie niezauważalne. Wynika to z tego, że tak po prostu powinno być. Wszyscy o tym wiemy i traktujemy, jako obowiązującą normą. Dopiero gdy nastąpi jakieś uchybienie i odchylenie od owych zasad, uważamy to za rażący błąd, pozostawiający niesmak i traktowany jako oznaka braku szacunku. Relacje z pracownikami branży usług, współpracownikami, przedstawicielami kooperujących firm, urzędnikami, kadrą zarządzającą są przepełnione nieuprzejmością. Powodów takiego zachowania może być wiele. Zaczynając od braku umiejętności ukazywania innych. Dużą rolę ma także to co wynieśliśmy z domu rodzinnego. Niestety czasem są to złe maniery, które rozkwitały dzięki środowiskowemu przyzwoleniu. Nie bez przyczyny mówi się, że przyjazne i uprzejme słowo nic nie kosztuje, a może dać tak wiele. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że w relacjach instytucjonalnych i korporacyjnych dobre maniery mogą stanowić o sukcesie zarówno jednostki jak i całej organizacji. Uprzejmość kreuje pozytywny obraz firmy przyjaznej klientom.

Na wizerunek korporacyjny mają wpływ wszystkie osoby pracujące w firmie i reprezentujące ją, z naciskiem na te osoby, które w sposób bezpośredni kontaktują się z otoczeniem.  Właściwie budowany obraz korporacyjny ma wartość wymiernie ekonomiczną. Dlatego budowanie jej pozytywnego wizerunku jest na tak ważne. Jak twierdzą eksperci NetAkademia.pl, przekłada się on w prostej linii na lojalność dotychczasowych i wzrost liczby nowych kontrahentów. Poza tym, z dobrze postrzeganą firmą pracownicy chętniej się identyfikują, gdyż ten obraz przekłada się również na nich.
Tak więc uprzejmość i dobre maniery każdego pracownika firmy czy instytucji są bardzo ważnym elementem kultury organizacji.

Szefowie i menadżerowie zdający sobie sprawę z tego, że dobre maniery stanowią obowiązek w stosunku do klientów i interesantów, pozwala wysoko pozycjonować firmę w rankingu świadomości społecznej.

W ostatnich latach zauważalne jest dlatego duże zainteresowanie kadry zarządzającej szkoleniami z zakresu etykiety postępowania w biznesie.

Inwestując w pracowników, jest bowiem inwestycją w firmę i przynosi wymierne korzyści. Aby poprawić lub ugruntować znajomość dobrego zachowania współpracowników proponuje się rozwój osobisty. Nowoczesne firmy stawiają na innowacyjne rozwiązania bazując coraz częściej na e-learningu. NetAkademia.pl wychodzi właśnie z taką inicjatywą.

NetAkademia.pl
DOTACJE NA INNOWACJE

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

 


Data publikacji: 2013-05-15
Strony: 1

Szkoła przyszłości , Od nauki języka rośnie mózg, Kawiarnia Naukowa Dzieciom, Od pracownika do prezesa - pierwsze kroki na rynku pracy, Spotkali się entuzjaści edukacji ,