Mamy 9311 aktualnych szkoleń oraz 5255 firm szkoleniowych. Dziś dodano 0 szkoleń.

Szkoły, technologie, trendy

Nowa generacja „cyfrowych" uczniów z ich potrzebami edukacyjnymi powinna przyczynić się do redefinicji nauczania. Rosnące znaczenie technologii w życiu młodych ludzi powinno być jasnym sygnałem dla kierujących szkołami i osób odpowiedzialnych za IT, że wykorzystanie nowych technologii w szkole powinno wychodzić daleko poza ściany pracowni informatycznej.

Zdaniem Wiliama Rusta, dyrektora ds. Badań IT i konsultingu firmy Gartner, w szkołach pogłębia się nowy typ luki cyfrowej. Nie chodzi już o fundamentalne do niedawna pytanie, czy młodzież w nauce szkolnej używa nowych technologii, lecz o poważniejszy problem: czy szkoły potrafią skutecznie wykorzystać potencjał nowych technologii do edukacji swoich podopiecznych.

Rust zidentyfikował cztery trendy, które jego zdaniem będą miały największe znaczenie dla szkół: większa odpowiedzialność za wybór technologii (zakupy), zmieniające się modele uczenia się, dostępność technologii oraz wewnętrzne i zewnętrzne wymagania stawiane specjalistom od technologii edukacyjnych.

Zdaniem Rusta coraz większe znaczenie w systemie szkolnym będą miały osoby koordynujące pracę z nowymi technologiami (nie tylko w pracowniach komputerowych). To na nich będzie spoczywać odpowiedzialność za wybór właściwej infrastruktury IT do szkół. Oni też będą rozliczani z efektywności narzędzi, które rekomendowali nauczycielom...

Więcej na Edunews.pl



Data publikacji: 2009-05-19
Strony: 1

Wyszkoleni pracownicy podstawą sukcesu firmy, Co łączy Leonarda da Vinci i Coca-Colę?, Wysoka mobilność zawodowa Polaków, Debatujmy, a potem zmieniajmy edukację , Trudny Człowiek. Trudny Klient. Część I,