Mamy 9564 aktualnych szkoleń oraz 5248 firm szkoleniowych. Dziś dodano 15 szkoleń.

Technologie edukacyjne i nauczanie języka polskiego

Technologie edukacyjne i nauczanie języka polskiego

Nowa podstawa programowa daje nauczycielom dużą swobodę w doborze narzędzi dydaktycznych i technologii edukacyjnych. Nie wymaga, aby konkretne zajęcia zrealizowane były przy wykorzystaniu z góry wskazanej metody. To od prowadzącego zależy sposób przeprowadzenia lekcji - liczą się efekty, skuteczność nauczania, zaś forma pozostaje sprawą drugorzędną.


27 sierpnia br. w Opinogórze - miejscu, w którym pochowany jest Zygmunt Krasiński, jeden z największych polskich poetów epoki romantyzmu - odbyła się, przygotowana przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, konferencja dla nauczycieli języka polskiego. Jej celem była prezentacja najważniejszych założeń i wyzwań związanych z wprowadzaniem nowej podstawy programowej w gimnazjach.

Jak przekonuje MEN, nowa podstawa programowa języka polskiego jest dostosowana do możliwości rozwoju intelektualnego i emocjonalnego przeciętnego ucznia, a zarazem bierze pod uwagę kontekst cywilizacyjny i kulturowy współczesnego świata. Cel edukacyjny w niej założony to wykształcenie człowieka, który będzie potrafił sprawnie posługiwać się językiem ojczystym, co jest warunkiem wszelkiej komunikacji, a także wszelkiego uczenia się, będzie świadomym i aktywnym uczestnikiem kultury w rozmaitych jej przejawach, zyska ogładę humanistyczną niezbędną we współczesnym świecie, nauczy się samodzielności, odwagi, ale i dyscypliny w myśleniu.

 

więcej na Edunews.pl


Data publikacji: 2009-09-03
Strony: 1

Sukces zawodowy, czyli jak wyznaczyć swoje cele, Kompetencje trenerskie a jakość szkolenia. , Trudny Człowiek. Trudny Klient. Część II, Jak skutecznie motywować do uczenia się?, Wypalenie zawodowe - czym jest i jak jemu przeciwdziałać?,