Mamy 8456 aktualnych szkoleń oraz 5280 firm szkoleniowych. Dziś dodano 0 szkoleń.

Szkolenie: Grafika projektowa

Kategoria: STUDIA WYŻSZE / Studia Podyplomowe

Szkolenie otwarte

Najedź kursorem na daną ikonkę aby dowiedzieć się więcej

Osoba kontaktowa:
Biuro Studiów Podyplomowych
tel.: 061 85 84 370 / 061 85 84 362
email: podyplomowe@wsnhid.pl

  • Poleć znajomemu
  • Zadaj pytanie


Tytuł: Grafika projektowa
Kategoria: STUDIA WYŻSZE / Studia Podyplomowe
Metodyka: Ćwiczenia
Opis: Celem studiów organizowanych wspólnie z agencją reklamową GPD jest zdobycie praktycznych umiejętności projektowania oraz uzyskanie szerokiej wiedzy na temat typografii, zasad kompozycji oraz właściwych zestawień kolorystycznych, umożliwiających realizację różnego typu skutecznych przekazów reklamowych. Słuchacze uczą się określania kluczowych założeń i wytycznych do realizacji projektów graficznych oraz metod współpracy z klientem-zleceniodawcą. Zdobywają wiedzę z zakresu przenoszenia koncepcji artystycznych na papier, prawidłowego przygotowania materiałów do druku, unikania kłopotliwych technik i rozwiązań, a także przygotowania profesjonalnego portfolio. Po ukończeniu grafiki projektowej absolwenci przygotowani są do podjęcia pracy w działach marketingu oraz agencjach reklamowych w charakterze grafika.
Poziom zaawansowania : początkujący
Trenerzy: W gronie dydaktyków znajdują się wieloletni praktycy w branży reklamowej z bogatym doświadczeniem oraz kreatywnym podejściem do zadań związanych z grafiką reklamową i marketingową. Nasi wykładowcy to wykwalifikowani specjaliści ds. promocji, graficy komputerowi i plastycy m.in. z GPD - jednej z najlepszych agencji reklamowych w Polsce, realizującej strategie i kampanie reklamowe czołowych firm, marek i przedsiębiorstw.

Kierownikiem merytorycznym studiów jest Albert Wosiek - Creative Group Head w agencji reklamowej GPD. W trakcie swojej pracy zawodowej pracował dla takich poznańskich agencji reklamowych jak Peppermint czy V&P, współpracując m.in. z Beiersdorf – Lechia S.A., Kompanią Piwowarską, Bankiem Zachodnim WBK i Scandinavian Tobacco. Jest także współzałożycielem i członkiem Klubu Twórców Reklamy.
Program: I. Podstawy projektowania graficznego (28h)
1.Elementy wiedzy o sztuce (8 h)
• Sztuka nowożytna
• Najnowsze tendencje w grafice artystycznej
• Komunikacja wizualna
2. Podstawy kompozycji (10 h)
• Rodzaje kompozycji
• Teoria barwy
• Perspektywa
• Harmonia obrazu
3. Typografia (10 h)
• Historia typografii
• Budowa i rodzaje czcionek
• Ogólne zasady budowy i tworzenia napisów, światło międzyliterowe.
• Typografia w publikacjach
• Relacja tekst a obraz graficzny

II. Grafika w reklamie i biznesie (20 h)
1. Techniki kreatywne (8 h)
• Brainstorm
• Mind maping
• Diagram Ishikawy
• Technika superpozycji
2. Podstawy strategii i komunikacji reklamowej (8 h)
• Strategia reklamowa
• Podstawowe narzędzia reklamy (Brief kreatywny )
• Strategia w pracy grafika
3. Praca z klientem wewnętrznym i zewnętrznym (4 h)
• Brief zewnętrzny
• Brief wewnętrzny
• Rola accounta w agencji
III. Graficzne programy użytkowe (122h)
1. Wprowadzenie do komputerowego projektowania graficznego- prezentacja możliwości nowoczesnego oprogramowania w grafice (6 h)
• Grafika 2D
• Grafika 3D
• Animacja 2D i 3D
• Postprodukcja video i efekty specjalne
• Oprogramowanie graficzne open source (Glimp, Blender)

2. Adobe Photoshop (30h)
• Wprowadzenie do grafiki rastrowej.
• Palety narzędzi i ich organizacja, ustawienia dokumentu
• Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy w Adobe Photoshop
• Formaty zapisu i optymalizacja obrazu
• Praca na warstwach, ścieżkach i kanałach
• Maskowanie i selekcje
• Korekcja kolorystyczna obrazu
• Techniki montażu obrazu
• Efekty specjalne
• Praca z tekstem
• Filtry
• Przygotowanie do publikacji
• Współpraca z innymi pakietami Adobe

3. Adobe Illustrator (30h)
• Wprowadzenie do grafiki wektorowej różnice między grafiką rastrową a wektorową • Palety narzędzi i ich organizacja, ustawienia dokumentu
• Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy w Adobe Illustrator
• Formaty plików
• Modele barwne
• Zaznaczenia wybieranie obiektów, punktów i grup obiektów, transformacja i wyrównywanie, grupowanie obiektów.
• Wypełnienia, i obrysy: palety kolorów, definicja własnych zestawów, zmiana trybu kolorów, edycja obrysu
• Warstwy
• Praca z tekstem
• Maski, blendy, zniekształcenia
• Tworzenie i edycja symboli
• Filtry i efekty
• Przygotowanie do publikacji
• Współpraca z innymi pakietami Adobe
4. Adobe Indesign i DTP (przygotowanie do druku) (24h)
• Współczesna poligrafia, rodzaje druku
• Tryb pracy CMYK i kolory PANTONE
• Rozdzielczość w DTP
• Korekta i znaki korektorskie
• Adobe Indesign palety narzędzi i ich organizacja, ustawienia dokumentu
• Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
• Praca z tekstem w Adobe Indesign
• Przygotowanie publikacji do druku

5. Warsztaty projektowe - ćwiczenia poprzedzone szkicami koncepcyjnymi. Po wykonaniu projektu następuje krótka prezentacja go przed innymi studentami studium. ( 32 h)
• Plakat
• Billboard
• Ulotka
• Ogłoszenie prasowe

IV. Seminarium dyplomowe ( 10 h)
Wymagania: Studia skierowane są do absolwentów różnych kierunków studiów wyższych, posiadających podstawowe umiejętności obsługi komputerów, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe w dziedzinie projektowania i sprawnego posługiwania się programami graficznymi. Adresatami kierunku są także osoby, które chcą podjąć pracę w branży reklamowej, działach marketingu czy public relations.
 

Poleć szkolenie znajomemu