Mamy 9803 aktualnych szkoleń oraz 5247 firm szkoleniowych. Dziś dodano 0 szkoleń.

Szkolenie: Zarządzanie marką

Kategoria: SPRZEDAŻ I MARKETING / Marketing i Reklama

Szkolenie otwarte

Najedź kursorem na daną ikonkę aby dowiedzieć się więcej

Osoba kontaktowa:
Marius Dudek
tel.: +48-22-742 18 05
email: marius.dudek@ISG.eu

  • Poleć znajomemu
  • Zadaj pytanie


Tytuł: Zarządzanie marką
Kategoria: SPRZEDAŻ I MARKETING / Marketing i Reklama
Metodyka: Ćwiczenia
Poziom zaawansowania : średnio zaawansowany
Program: 1. MARKA PRODUKTU I ZNAK FIRMOWY ORAZ ICH ZNACZENIE W MARKETINGU
● Definicja marki
● Kanały komunikacji marki
● Korzenie marki
● Reputacja marki
● Co konstruuje markę
● Symbole jako metafory systemu wartości
● Nazwa i logo a pozostałe elementy marki
● Tożsamość marki a jej wizerunek
● Marka jako persona – jej wygląd, zachowanie i komunikowanie (brand design, brand behaviour, brand communication)

2. ANALIZA MOŻLIWOŚCI RYNKOWYCH
● Gromadzenie informacji i mierzenie popytu
● Analiza otoczenia marketingowego
● Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywców
● Analiza rynku przedsiębiorstw i zachowań klientów instytucjonalnych
● Strategia konkurencji
● Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych

3. KSZTAŁTOWANIE MARKI PRZEZ FIRMĘ
● Ustalanie pożądanego wizerunku marki – jaki wizerunek chcemy mieć na rynku?
● Różne strategie marki, pozycjonowanie marki (przykłady, ćwiczenia)
● Określanie wyglądu i dobór symboli marki (nazw, kolorów, logotypów)
● Określanie długości życia marki (cyklu życia marki)
● Wprowadzanie marki na rynek – terminy i sposoby budowania świadomości, znajomości, akceptacji i lojalności względem marki poprzez metody promocji marki: Public Relations, reklamę, akwizycję, sales promotion, merchandising
● Utrzymywanie lub podwyższanie wartości marki (przykłady polskie i zagraniczne)
● Budowa lojalności względem marki
● Wycofywanie marek z rynku, likwidacja marki
● Kontrola opinii o marce w relacji do marek konkurencyjnych

4. STOSOWANE PRZEZ FIRMY STRATEGIE MARKI
● Strategia przedłużania marki
● Strategia wielu marek
● Strategia zmiany pozycji marki na rynku

5. POZYCJONOWANIE MARKI
● pozycjonowanie STP
● marka a wizja i misja firmy
● cele, zalety, procedury pozycjonowania
● przegląd wzorcowych kampanii

6. DECYZJE DOTYCZĄCE NAZWY MARKI
● Wybór strategii dotyczącej nazwy marki (marka indywidualna, rodzina marek dla wszystkich produktów, oddzielne rodziny nazw dla wszystkich produktów, nazwa firmy wraz z indywidualną nazwa produktu)
● Na czym polega dobra nazwa marki

7. DZIESIĘĆ CECH DOBREJ MARKI
● Na ile Twoja marka podobna jest do najsilniejszych marek na świecie

8. FIRMOWA KSIĘGA IDENTYFIKACJI – FORMALNY ZAPIS SYMBOLI I NOŚNIKÓW
 

Poleć szkolenie znajomemu