Szkolenie: INNOWACYJNE MYŚLENIE
Kategoria: UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE / Kreatywność
Szkolenie otwarte
Najedź kursorem na daną ikonkę aby dowiedzieć się więcej
Osoba kontaktowa:
Jolanta Pilarczyk
tel.: 501 756465
email: jpilarczyk@synteza.pl
Tytuł: | INNOWACYJNE MYŚLENIE |
---|---|
Kategoria: | UMIEJĘTNOŚCI OSOBISTE / Kreatywność |
Metodyka: | Ćwiczenia |
Opis: | Korzyści dla Uczestników zajęć: Zainspirowanie do odkrywania indywidualnych obszarów zdolności i poszerzania wiedzy, zmierzającej w kierunku rozwijania potencjału zawodowego. Uwrażliwienie na wewnętrzne źródło motywacji oraz sposoby mobilizowania siebie, by zwiększyć efektywność działań i osiągnąć sukces. Usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy na temat technik twórczego myślenia. Wskazanie warunków w organizacji, które sprzyjają rozwojowi kreatywności oraz niestereotypowemu podejściu do problemów. Doskonalenie umiejętności kreatywnej współpracy w zespole. Wykształcenie nawyku szukania innowacyjnych rozwiązań. Odbiorcy: Osoby kierujące, które pragną uzyskiwać lepsze efekty pracy zespołowej. Członkowie zespołów zadaniowych, zainteresowani generowaniem nowych rozwiązań w ramach współpracy. Osoby zajmujące samodzielne stanowiska – wizjonerzy, nastawieni na stały rozwój organizacji. |
Poziom zaawansowania : | początkujący |
Trenerzy: | Edyta JANUS - psycholog (absolwentka studiów doktoranckich na Uniwersytecie Śląskim: Wydział Nauk Społecznych – kierunek socjologia); doświadczony członek Zespołu Trenerskiego SYNTEZA; członek Polskiego Centrum Mediacji; autorka wielu artykułów na temat: wypalenia zawodowego, erotomanii i mitu sukcesu; wykładowca uniwersytecki: specjalność – psychologia w biznesie; zaangażowana w projekty badawcze: ogólnopolski dotyczący skuteczności terapii uzależnień oraz własny projekt dotyczący zjawiska „grupizm”. Prowadzi m.in. zajęcia z takich tematów: „Techniki asertywne w kierowaniu”, „Sztuka prezentacji”; „Sztuka osiągania celów”, „Komunikacja i zarządzanie czasem”. |
Wielkość grupy: | 12 |
Program: | 1. Rozpoczęcie szkolenia Przedstawienie się trenera i Uczestników Określenie indywidualnych oczekiwań i metod pracy na warsztatach Integracja grupy i zbudowanie atmosfery zaufania i twórczego zaangażowania 2. Styl myślenia i jego wpływ na efektywność działania 4 typy umiejętności myślowych (strategiczne, wzmacniające, kreatywne, analityczne) Postawa pozytywna jako element potencjału zawodowego (poczucie celu, optymizm, realizm) Postawa negatywna jako przeszkoda rozwojowa (niezdecydowanie, negatywizm, pośpiech, porównywanie) 3. Umiejętności osobiste i ich znaczenie dla twórczości indywidualnej Test Otwartości Poznawczej - kwestionariusz Jak zostać swoim osobistym trenerem? - Dbanie o własne zasoby i rozwijanie nawyku dopingowania siebie Odkrycie i czerpanie sił z obszarów „ja, otoczenie, inni” 4. Techniki stymulowania kreatywności własnej Filozofia KAIZEN – bodziec do samorozwoju i technika ciągłego ulepszania Technika rzeźbienia umysłu Styl uczenia się a twórczość. Mapy myśli jako metoda przyswajania wiedzy 5. Stymulowanie kreatywności w zespole Jak wzbudzić motywację do kreatywnego myślenia? – uwarunkowania innowacyjności w organizacji „By ludziom chciało się od siebie uczyć” – znaczenie współpracy w zespole. Zasady twórczej pracy: zasada racjonalnej irracjonalności, aktualności, różnorodności 6. Planowanie wobec podejmowania decyzji – poszukiwanie właściwej drogi Opór wobec zmiany Wpływ przekonań na kreatywność i zmiana pozycji percepcyjnej Rozwijanie myślenia lateralnego 7. Techniki twórczego rozwiązywania problemów Etapy synektyki Burza mózgów i techniki oparte na burzy mózgów Techniki mieszane 8. Kreatywność w praktyce – gra symulacyjna Proces rozwiązywania problemów w oparciu o technikę „6 kapeluszy” Analiza procesu, omówienie od kątem poruszanych w trakcie szkolenia zagadnień + informacja zwrotna dla uczeestników 9. Podsumowanie zajęć Konsultacje indywidualne – wskazówki trenera dotyczące dalszej pracy Ankieta ewaluacyjna Ocena zajęć |
Wymagania: | Pełen program oraz dodatkowe informacje: TUTAJ |
Poleć szkolenie znajomemu