Mamy 9595 aktualnych szkoleń oraz 5242 firm szkoleniowych. Dziś dodano 0 szkoleń.

Modele edukacji mieszanej

Blended learning nie jest pomysłem, który ma wspierać oświatę. Wręcz przeciwnie - wprowadzenie go do edukacji ma służyć wyeliminowaniu systemu monolitycznego, opartego na modelu fabryki - twierdzi Heather Staker z Innosight Institute, podsumowująca badanie 40 amerykańskich placówek edukacyjnych K-12 (szkoły podstawowe i średnie), które w różny sposób wdrażają ideę edukacji mieszanej.

Badaczy interesowało, jak uczniowie w tej metodzie doświadczają uczenia się, w zależności od roli nauczyciela, planowania, przestrzeni fizycznej oraz metody realizacji. Na potrzeby raportu stworzono prostą definicję blended learningu: zachodzi wtedy, gdy uczniowie uczą się w nadzorowanym miejscu najczęsciej poza domem i przynajmniej częściowo za pomocą narzędzi on line, z możliwością kontrolowania przez siebie czasu, miejsca, tematu i/lub tempa nauki. Ta definicja zakłada więc, że w czasie nauki musi być obecny nauczyciel oraz że uczeń posiada pewien zakres samodzielności w posługiwaniu się wybranymi przez siebie narzędziami...

Więcej na Edunews.pl


Data publikacji: 2011-11-02
Strony: 1

Kluczowe cechy nauczania w oparciu o kompetencje, Jak przygotować uczniów do uczenia się przez całe życie?, Warszawski Piknik Naukowy, Raport "Formalne programy nauczania a zapotrzebowania rynku pracy w Wielkopolsce", Mózg zawsze pyta, dlaczego ma się czegoś uczyć,